Blog Ελεύθερου Ωδείου

Η απόπειρα να τα καταφέρετε όλα μονομιάς δεν έχει και πολλές ελπίδες. Το μυστικό της επιτυχίας είναι: «Τεμάχισε τον ελέφαντα!», χώρισε δηλαδή σε τμήματα τη μελέτη, βάλε σειρά και έτσι θα έχεις...

Η μπαγκέτα πρέπει να είναι μέσα στην παλάμη διαγώνια και στο πίσω μέρος να εξέχει από το χέρι περίπου 3 πόντους. Το κράτημα γίνεται με αντίχειρα και δείκτη...

Τα πρώτα πράγματα που θα πρέπει να μάθουμε στο σαξόφωνο είναι πώς να βάζουμε το καλάμι στο επιστόμιο και στη συνέχεια πώς να τοποθετούμε σωστά το επιστόμιο στο στόμα μας και να παράγουμε ήχο....

Τοποθετούμε τη λύρα μας με τη μύτη ή με το "μάγουλο" της λύρας πάνω στον αριστερό μηρό μας. Το αριστερό χέρι που κρατάει τη λύρα χρησιμοποιεί τον αντίχειρα για να αγκαλιάσει το λαιμό και το μαλακό μέρος της παλάμης από την άλλη...

Φέρτε το επιστόμιο στα χείλη σας και φυσήξτε. Μπορείτε να δοκιμάσετε με διαφορετικές εντάσεις στο φύσημά σας. Θα διαπιστώσετε ότι αν φυσήξετε πολύ λίγο δεν θα ακούγεται καθόλου ήχος ή θα είναι σαν...

Το πρώτο μάθημα στο βιολί είναι πολύ σημαντικό, γιατί είναι το μάθημα στο οποίο πρέπει να στηθούν σωστά τα χέρια πάνω στο όργανο. Αν η στάση μας όταν παίζουμε δεν είναι η σωστή, δεν θα μπορούμε να αποδώσουμε σύμφωνα...

Παίρνουμε την κεφαλή του οργάνου και την κρατάμε με τα δυο μας χέρια, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία. Στη συνέχεια σχηματίζουμε μία πολύ μικρή τρυπούλα στο κέντρο των χειλιών μας...

Για μια πρώτη επαφή με το ακορντεόν μπορείτε να κάνετε τα εξής: Στηρίξτε το όργανο στα πόδια κρατώντας το με τα δυο χέρια στο ύψος του στήθους. Εφαρμόστε στους ώμους τους ιμάντες στήριξης, λόγω του βάρους του οργάνου. Ξεκινήστε με ομαλό άνοιγμα και κλείσιμο...

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν υπάρχει κάποιο πολυφωνικό όργανο – πέρα από τα γνωστά σε όλους πληκτροφόρα (πιάνο, αρμόνιο, εκκλησιαστικό όργανο) – που να μπορεί να αποτελέσει μια μικρή ορχήστρα; ...

Τα ηλεκτρικά πιάνα είναι μια θαυμάσια επιλογή για όλες τις ηλικίες και όλα τα γούστα! Ενώ κάνουν την εκμάθηση του οργάνου να φαίνεται ευκολότερη, παράλληλα προσφέρουν και την ικανοποίηση του να παίζεις σε ένα πραγματικά όμορφο…

Μορφολογία είναι ο κλάδος εκείνος της μουσικής επιστήμης που εξετάζει και αναλύει τις μουσικές μορφές και τα μέσα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους. Μορφή είναι η εξωτερική άποψη ενός αντικειμένου, το σχήμα του. Συνώνυμη είναι η λέξη φόρμα που σημαίνει…

Θα αναρωτιέται κανείς τι ακριβώς είναι η Βυζαντινή Μουσική. Το μυαλό όλων πηγαίνει κατευθείαν στην Εκκλησιαστική Μουσική και τη σχέση της με τη Θρησκεία και την Εκκλησία. Ορθώς και ευλόγως συμβαίνει αυτό, καθώς για αυτό το λόγο έχει δημιουργηθεί, να εξυπηρετήσει τις…

Αρκετές φορές οι μαθητές μου με ρωτούν ποια θα ήταν η διαφορά του να παίξουν κλίμακες με δικής τους επινόησης δακτυλισμό, που ισχυρίζονται ότι τους βολεύει περισσότερο, από το να ακολουθήσουν την πολύ γνωστή σε όλους και άκρως συγκεκριμένη...

Ερώτημα μαθητή: Πρέπει υποχρεωτικά να μαθαίνω απ’ έξω κάθε κομμάτι; Απάντηση: Τίποτα δεν είναι υποχρεωτικό έως και το επίπεδο του πτυχίου. Στις διπλωματικές εξετάσεις απαιτείται η από μνήμης εκτέλεση των κομματιών...

Copyright © 2020 Ελεύθερο Ωδείο